Red Bull Racing is al jaren ultradominant in de Formule 1, maar daar kan binnen enkele jaren verandering in komen.
Sinds de nieuwe regels in 2022 van kracht gingen, was Red Bull onklopbaar. Ook dit jaar lijkt er weinig te doen aan de suprematie van het team en met name drievoudig regerend wereldkampioen Max Verstappen. Aan die hegemonie kan vanaf 2026 een einde komen.
Power Trains
In dat jaar gaat namelijk het nieuwe Concorde Agreement - de set regels waaraan teams zich moeten houden als het gaat om het design van de auto - in. In de F1 Nation Podcast was Albert Fabrega, misschien wel 's werelds meest bekende F1-techjournalist, te gast.
Hem werd gevraagd naar de ontwikkelingen bij Red Bull Power Trains. Red Bull gaat namelijk haar eigen motoren ontwikkelen, vanaf 2026 is Honda geen leverancier meer van de krachtbron. "Ik heb een en ander gehoord, want ik vraag iedereen het hemd van het lijf. Ik weet niet wie de waarheid vertelt en wie niet."
"Maar van wat ik heb gehoord, zijn er twee kanten van het verhaal. Ik hoor van velen dat Red Bull totaal niet haar doelen haalt als het gaat om de nieuwe Power Trains", aldus Fabrega. "Alleen is er ook een enkeling die me vertelt dat het wel allemaal naar wens gaat. Het positieve hiervan? Dat Red Bull nog anderhalf jaar heeft, voor ze überhaupt die motor in een auto gaan schroeven."